24 May 2010

Puteri

Pernah tak korang sume alami dimana korang nk berkawan dengn seseorg tp tak sempat kerana die meninggal? yes ini adalah kisah aku...

Nama dia puteri. tinggal di kuala pilah.. berulang alik naik motor ke seremban 2 (berdekatan opis aku) untuk praktikal..kebetulan die belajar kat Poli PD..die memg manis,cantik..bwh opis aku ade satu restoran,skang da tk wujud dah..kt situ die akan minum pagi dan lunch..waktu pagi aku akan sampai opis jam 8.30 ke atas,waktu tu aku mesti akan nmpak die minum kat kedai tu...mule2 aku juz wat taktau je la sampai la satu hari tu, aku berjalan di koridor bagunan utk menghilangkan bosan (waktu tu aku agak tk betul akibat hati patah "u know wat i mean")...die tetibe menegur aku..."cr ape tu?"..aku jwb"takde pape juz jalan2"..."igt cr saya td" dia bergurau..pas tu die berlalu..aku malas nk jwb sebab aku kusut sgt mase tuh..and next morning aku kalo jumpe die aku akan cube senyum kat die,kadang die balas..kadang2 tak..aku rase nk berkawan ngn die..juz berkawan tapi memg keadaan fikiran aku yg kusut time tu memg membataskan aku..hahaha...perkara ini berlarutan sampai lah dia tidak lagi aku nmpak di restoran itu..sebulan selepas itu aku dpt berita die meninggal akibat accident di jalan bukit putus yang pada mase tu jalan baru bukit putus masih lagi belum siap. pasa waktu itu aku dapat tau 4hari yang lepas die meninggal...aku terkejut..terpinga-pinga..terkesima...tk dapat aku kwn ngn die...tak sempat..tp aku rase ralat bagi keluarganya kerana puteri meninggal pada hari terakhir die praktikal..

Al-fatihah utk puteri..aku pun taktau name sebenar die..namun kisah ini akan terus aku igt..kerana bagi aku die adalah kwn aku..walopun tak pernah kenal...

No comments:

Post a Comment