28 June 2010

Cekodok Oh Cekodok!

pada ari ahad yang indah..aku bgn dari tido tepat pukul 12tgh hari..aku bgn terus ke bilik air...pas membuang aku open the Tv..salu aku suke bukak tv time2 pg2 ni..ade cite katun melambak2..tp da kul 12tgharikan..yang ado cito hindustan baru nk start..aku pun lyn je la..tp hidustan skang ni da tak best..da takde aksi2 bertumbuk deshummm deshummm...balik2 love story..aku g dapor..nk makan pe yg patot..(buat2 lupe yg aku lum gosok gg lagi)..tp takde makanan!!! wahhhh!!
so aku dengan tenang memikirkan ape yg bleh aku masak...megi da tkde..yg ade tepung gandum..so aku pun dengan selamba bancuh tepung tersebut..dan goreng! hasilnye sperti di bawah...




Resepi Cekodok Ikan Bilis Versi Saya
-tepung gandung 2 3 cedok
-sesudu cili boh
-garam cecukup rase (tabur guna hujung jari utk kelihatan seperti chef)
-ikan bilis da kopek pun sesuke hati..
-setengah potong bawang di potong halus2 (jgn byk sgt,ketiak berbau beb nanti)

Hasilnya!! sungguh pedas...berpeluh ketika makan..hahahha...dan besoknye aku ceri beri!(sila tambah huruf 'T' di hujung ayat tadi untuk pemahaman yang lebih lanjut)

1 comment:

  1. tabur guna hujung jari utk kelihatan seperti chef"...hahaha.. XD

    ReplyDelete