09 January 2011

Pengembaraan Gullivers dan Ahli sihir zaman perang salib

woppsss..aku de tengok wayang baru2 ni..tapi tkde cerita yang menarik perhatian sgt...mungkin sebab awal tahun kot..tapi aku ade tgk dua movie yang aku rasa agak oke..

Gullivers Travel



citer pertama aku tgk citer ni...aku ni boleh dikira peminat pelakon gemuk mcm jack black and afdlin sauqi..lelaki gemuk memg kelakar,termasuk la aku..ahhahaha..
well citer ni bleh tahan.enjoy la tgk..kelakar...ade motivasi bagi mereka yang tidak ingin maju dalam hidup..kalo tgk citer ni korang kuar wayg ngn muke tersenyum je..aku bagi 3.5 dari lima bintang...

Season Of The Witch


citer kedua aku baru tgk semalam..season of the witch...citer ni berlatarkan zaman perang salib..di awal citer ni ditunjukkan betapa kejam crusader2 yang menyerang tanah2 islam pada mase tu..membunuh kanak2 dan perempuan...seterusnya filem ni menceritakan wabak yang menular di kawasan jajahan kristian...dipercayai pengaruh dari ahli sihir perempuan..jadi hero2 citer ni ditugaskan menghantar seorang ahli sihir perempuan ke satu kota yg dipanggil severac..kota yang dipenuhi dengan sami2 kristian...sampai disana sumer sami da mati..rupe2nye pmpuan tadi bukan ahli sihir tetapi demon yang merasuk pumpuan tu..tujuan die nk musnahkan satu kitab..iaitu kitab solomon..citer ni memg ade pengaruh agama tetapi tak berat..dimana ditunjukkan perjuangan agama bukan lah berperang sesama sendiri..salah satu sebab aku tgk citer ni adalah pelakon nyer...nicholas cage..heheheh..filem ni pun aku bg 3.5 bintang...

No comments:

Post a Comment